نان لواش خانگی درست کن!
نوشته شده توسط : mt8

راهنمایی کامل برای پخت نان لواش خانگی با تنور گازی خانگی

نان لواش یکی از نوعی نان‌های سنتی و خوشمزه است که می‌توانید به راحتی در خانه با تنور گازی خود پخت کنید. در این مقاله، به شما راهنمایی کاملی برای پختن نان لواش فوری با استفاده از تنور گازی خانگی ارائه می‌دهیم. با دنبال کردن این راهنما و ترفندها، می‌توانید نان لواشی خوشمزه و با کیفیت در خانه خود بپزید.

تصویر اصلی را ببینید

تهیه و آماده‌سازی مواد اولیه نان لواش خانگی


قبل از هر چیز، مواد اولیه نان لواش را تهیه و آماده کنید. برای پخت نان لواش خانگی، شما به آرد، نمک، آب و روغن نیاز دارید. این مواد را در دسترس خود قرار داده و آنها را به مقدار مناسبی ترکیب کنید. به طور معمول، نسبت آرد به آب برابر است و مقدار روغن نیز باید به میزان کافی برای ایجاد لطافت در خمیر باشد.

تهیه و میزان دهی خمیر نان لواش

بعد از آماده کردن مواد اولیه، باید خمیر نان لواش را تهیه کنید. برای این کار، آرد را به یک کاسه بزرگ اضافه کنید و به آرامی آب را به آرد اضافه کنید و همزمان با مخلوط کردن، خمیر را تشکیل دهید. در این مرحله، می‌توانید روغن را به خمیر اضافه کنید و به مدت حدود ۵-۱۰ دقیقه با دستانتان خمیر را بافت دهید تا لطیف و انعطاف‌پذیر شود.

تصویر اصلی را ببینید

پخت نان لواش با تنور گازی خانگی


حالا که خمیر آماده است، می‌توانید به مرحله پخت نان لواش بپردازید. ابتدا، در حین اینکه تنور گرم می‌شود، قسمتی از خمیر را از کاسه جدا کرده و روی سطح کار خود با استفاده از آرد کمی به شکل دایره‌ای پهن کنید. سپس خمیر را با دستانتان به شکل نازک و صاف درآورید.

تصویر اصلی را ببینید

سخن پایانی

با رعایت این نکات، شما می‌توانید در خانه خود نان لواش خانگی خوشمزه و تازه را با تنور گرد زمینی کابین مبتکر پخت کنید. به یاد داشته باشید که در طول پخت، حواس خود را به نان داشته باشید تا از سوختگی یا سوزاندن آن جلوگیری کنید. همچنین، ممکن است برای بهتر شدن در نتیجه، تعداد و زمان پخت نان لواش را تنظیم کنید تا به سلیقه خود برسید.





:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: